AB Netten B.V.

Assortiment

Diensten

Samples

Over

De zoektocht naar het juiste product voor je apparaat begint altijd bij het modelnummer. Het verschilt echter per apparaat waar dat nummer zich bevindt. Heb je het product niet gevonden? Kies dan een categorie uit onze webshop (bijvoorbeeld categorie Tuin & Agro). Vervolgens selecteer je aan de linkerkant van de pagina het juiste product.

Ja. Samen met Klarna bieden wij de mogelijkheid aan om de goederen tot 30 dagen na factuurdatum te betalen. Dit is een veilige en makkelijke betaalmethode. Je hoeft enkel je geboortedatum in te voeren. Houd er rekening mee dat betaling op rekening niet mogelijk is voor bedrijven en organisaties, maar enkel voor particulieren. Bij betaling op rekening is het ook niet mogelijk om een ander afleveradres in te voeren.

Het kan zo zijn dat de bevestigingsmail van de bestelling in uw SPAM/Ongewenste mail mailbox is beland. Kijk hier eens om te checken of u hem wel heeft ontvangen!

Klik hier om contact op te nemen als dit niet het geval is.

Wanneer het product binnen de garantietermijn kapot gaat (en voldoet aan de voorwaarden) dan sturen wij je een nieuw product op. Op dit nieuwe product krijg je geen nieuwe garantie, maar de oude garantie loopt door. Met andere woorden: Als je op 1 februari een dekkleed koopt met 6 maanden garantie en deze op 1 mei kapot gaat, tijdens normaal gebruik. Dan valt het binnen de garantietermijn en -voorwaarden. We sturen dan meteen een nieuw dekkleed op. Op dit dekleed zit dan nog 2 maanden garantie.

Nadat we jouw aanvraag hebben ontvangen controleren we eerst of jouw aanvraag voldoet aan de garantievoorwaarden, zorg er daarom voor dat jouw aanvraag zo duidelijk en compleet mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan foto’s van het typeplaatje van jouw apparaat en het kapotte product. Wanneer jouw aanvraag aan de voorwaarden voldoet dan laten we je dit per e-mail weten en zullen we je direct een vervangend product toe sturen. In de meeste gevallen vragen we je om het defecte product te retourneren. Dit kan wanneer je bovenstaande procedure volgt.

Alle producten van AB Netten staan voor hoogwaardige kwaliteit. Ondanks dit streven kan het helaas voorkomen dat een product kapot gaat. Dan bieden wij 6 maanden garantie. Dit wil zeggen dat het product dat je ontvangen hebt moet doen wat je ervan mag verwachten. Met andere woorden: het product moet goed werken en compleet zijn. Sommige producten hebben ook fabrieksgarantie, de duur en betekenis hiervan kunt u bij ons opvragen.

Wanneer jouw product binnen de garantietermijn kapot gaat dan heb je recht op garantie. De garantie is echter niet van toepassing wanneer:

  • Het product een maatwerk doek is.
  • Het product tekenen vertoont van slijtage of is versleten.
  • Je niet zelf het product hebt gekocht maar van een derde hebt overgenomen.
  • Wanneer de garantietermijn van 6 maanden of de fabrieksgarantie is verstreken.
  • Wanneer het defect een gevolg is van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik.
  • Wanneer je het product verkeerd gemonteerd hebt of het tijdens de montage hiervan kapot is gegaan.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je product defect is gegaan. Daarom maken we het garantieproces zo eenvoudig mogelijk. Via onderstaande knop meld je jouw product aan voor garantie. Zodra je op onderstaande knop klikt opent het retourformulier, hier kun je alle gegevens invullen.

De verzendkosten brengen we als retourkosten in mindering op het bedrag dat we terugstorten. Heb je een ander product nodig? Dan helpen wij je graag bij het zoeken naar een passend onderdeel.

  • Je moet het product binnen 30 dagen na ontvangst retour melden.
  • Na retourmelding moet je het product binnen 14 dagen versturen.
  • Het product moet compleet, in de originele staat en in de originele verpakking retour worden gestuurd.
  • Producten die speciaal op jouw verzoek zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd.
  • Na ontvangst beoordelen wij de retourzending.
  • Na een positieve beoordeling storten we binnen 10 werkdagen automatisch het bedrag terug op de rekening waarmee je betaald hebt.
  • Het product is onbeschadigd en nog bruikbaar voor een tweede kans.

  1. Je kunt je retour hier aanmelden.
  2. Voeg het retourformulier in de doos.
  3. Verpak het artikel terug in de oorspronkelijke verzenddoos / postzak. Zo voorkom je dat de verpakking van het artikel beschadigd raakt. Bij beschadiging is het product helaas niet meer verkoopbaar.
  4. Bij goedkeuring van je retouraanvraag ontvang je een e-mail met de instructies om een verzendlabel aan te maken. Plak deze op de verzenddoos/postzak.
  5. Geef je pakket af bij een postkantoor van PostNL.
  6. Nadat wij de retourzending in ontvangst hebben genomen sturen wij je een e-mail ter bevestiging.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht.

Bij de aankoop van een product (maatwerk uitgesloten) heeft u na ontvangst van het product 30 kalenderdagen de tijd om de overeenkomst (zonder opgave van redenen) te ontbinden. Hiervoor neemt u contact op met abnetten.nl. De kosten voor het retourneren van de bestelling naar abnetten.nl komen voor uw eigen rekening. Wij wijzen u erop dat dit uitsluitend geldt voor standaard* producten. Materialen die speciaal voor u op maat zijn gemaakt zijn, zijn uitgesloten van deze regeling.

U kunt het product retourneren/terugbrengen mits deze aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U doet beroep op het herroepingsrecht binnen 30 kalenderdagen na ontvangst;
  • Het product is niet of bijna niet beschadigd.
  • Het is geen maatwerk product.

Je hebt na ontvangst van je bestelling 30 dagen de tijd om je product te retourneren. Na retourmelding moet je de bestelling binnen 14 dagen retourneren.

In samenwerking met Klarna Bank, bieden we je de volgende betaalmethode(s) aan. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan.

Je vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vindt je hier. Jouw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.

Waarom kiezen voor Klarna?

  • Betaling wordt pas na levering belast
  • Gegevens worden beveiligd verstuurd
  • Betalen met Klarna is volledig gratis bij AB Netten

Met Bancontact betaal je veilig en snel online. Kies bij AB Netten voor deze betaalmethode, vul jouw kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank doorverwezen. Hier wordt gevraagd het bedrag te controleren en om aan te melden via de online beveiligingsmodule die je van je bank hebt ontvangen. Let op dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

Jouw bank ondersteunt de dienst. Momenteel wordt online betalen met je BC-kaart ondersteund door:

  • ABK Bank
  • Argenta
  • AXA Bank
  • Bank J. van Breda
  • Belfius
  • Beobank
  • BNP Paribas Fortis
  • BPost Bank
  • CBC Banque
  • CPH Banque
  • Crelan
  • Deutsche Bank
  • Fintro
  • Hello Bank
  • ING België
  • KBC Bank
  • Keytrade Bank
  • Nagelmackers
  • Record Bank
  • VDK Spaarbank

Je beschikt over een identificatiemiddel. Bancontact-betalingen op internet worden beschermd door de beveiligde dienstverlening Web Banking. Neem contact op met je bank indien je nog niet over Web Banking beschikt.

Je kent jouw kaartnummer en vervaldatum. Om met jouw betaalkaart op internet te kunnen betalen, moet je het kaartnummer en vervaldatum kennen.

Bancontact is bij AB Netten volledig gratis.

Bij AB Netten betaal je met een MasterCard of VISA-kaart van een Nederlandse aanbieder. Het is helaas niet mogelijk te betalen met buitenlandse creditcards. We gaan zorgvuldig met creditcardgegevens om. Hiervoor werken we nauw samen met onze betalingsprovider Mollie.

Waarom kiezen voor Creditcard?

  • Creditcard wordt pas na levering belast
  • Creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd
  • Betalen met Creditcard is volledig gratis bij AB Netten

Het is mogelijk om een bestelling af te halen bij ons ophaaladres in Helmond, hiervoor kunt u het beste even bellen en/of mailen.

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Controleer eerst de Track & Trace link die je in de verzendbevestiging aantreft. Wanneer je daar geen antwoord vindt, neem contact met ons op of blijf rustig even wachten tot de volgende dag.

Was je niet thuis op het moment dat PostNL of Thijs Logistiek voor de deur stond? Dan biedt PostNL je pakket aan bij de buren. De bezorger van PostNL laat een kaart achter in je brievenbus met daarop het adres waar je pakket is afgeleverd. Als ook de buren niet opendoen, dan laat de bezorger van PostNL een bezorgcode achter op de bezorger-gemist-kaart. Hiermee kies je online zelf waar en wanneer we je pakket gratis opnieuw bezorgen, bijvoorbeeld de volgende dag bij een PostNL ServicePoint.

Met iDEAL betaal je eenvoudig via de online omgeving van je eigen bank. Wanneer je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Knab, Van Lanschot Bankiers, Moneyou, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos bank heb je toegang tot iDEAL.

Waarom kiezen voor iDEAL?

  • Snellere verzending door directe betaling
  • Veilig en simpel online betalen via je eigen bank
  • Betalen met iDEAL is volledig gratis bij AB Netten

Wat zonwering voor binnen of buiten kost is eenvoudig te berekenen op onze website. De prijs van een passend zonnescherm of schaduwdoek is voornamelijk maatwerk, maar wij hebben een handige tool beschikbaar. Kom je er niet uit? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij zorgen voor advies op maat, wat jouw wensen qua zonwering ook zijn.

Lees meer

Op maatwerk geld een levertijd van 10-14 werkdagen. Op standaard producten geldt een levertijd van 2-3 werkdagen. Dat beloven we. Gaat het dan nooit fout? Bijna nooit. Een groot deel van ons assortiment kunnen wij namelijk direct uit eigen voorraad leveren.

Sommige producten zijn tijdelijk niet op voorraad. Wij geven dit aan wanneer je zo’n product in je winkelmandje stopt. We bestellen die producten vervolgens met spoed bij één van onze leveranciers.

Voor levering door PostNL bedragen de kosten €10.95 Incl. BTW. 

Voor een lengtetransport met Thijs Logistiek worden de kosten berekend op basis van de lengte van het product

Het plaatsen van een bestelling via onze website is zo gepiept. We leggen in 4 korte stappen uit hoe het werkt.

1. Vul je winkelmand
Zoek eerst het product dat je wilt kopen. Je gebruikt hiervoor de zoekfunctie op onze website. Leg het vervolgens in je winkelwagen door op de grote groene knop te drukken. Je kan nu verder winkelen of doorgaan met bestellen.

2. Voer je gegevens in
In deze stap vul je alle gegevens in die nodig zijn om je bestelling te verzenden. Tip: je kan in deze stap ook een account aanmaken. Met een account ben je in staat je volgende bestelling nog sneller te plaatsen!

3. Verzenden en betalen
Hier geef je jouw bezorgoptie aan. Kies hierna een van onze betaalwijzen. Vervolgens word je naar de betaalpagina geleid.

4. Klaar. Je hebt het besteld!
Wanneer de betaling geslaagd is, zie je een overzicht en hoef je verder niks meer te doen. We maken je bestelling dan direct klaar voor verzending.

Dit verschilt per zonnescherm. In principe kan een standaard zonnescherm echt wel tegen een beetje regen, maar zijn meestal wel waterdoorlatend. Zorg er dus voor dat je een waterdoorlatend zonnescherm op tijd (en droog) opbergt. Een waterdicht zonnescherm zal bij een regenbui geen water doorlaten en kan er beter tegen dan een standaard zonnescherm.

Lees meer

Het verschil tussen waterafstotend en waterdicht is met name de mate waarin een product water doorlaat. Bij bijvoorbeeld een waterafstotend schaduwdoek druipt er veel water van het doek af, maar het kan gebeuren dat het soms een beetje water doorlaat. Bij een waterdicht product moet het volledig waterdicht zijn en geen water doorlaten. Als jouw schaduwdoek of winddoek voor lange tijd buiten moet hangen, is het verstandig om voor een waterdicht product te kiezen.

Lees meer